כל מה שחשוב שתדעו על טיפול בחרדה חברתית

מערכת שורש  כט חשוון, תשפג  11/23/2022

מהי חרדה חברתית ואיך מטפלים בה? כאן תקבלו את מידע הנחוץ לכם בנושא!
.......................

כל מה שחשוב שתדעו על טיפול בחרדה חברתית

צילום: pexels

חרדה באופן כללי

לפני שנתחיל לעסוק בנושא של חרדה חברתית ושל טיפול בחרדה חברתית עלינו להבין מהי בכלל חרדה. אם כן, חרדה היא תחושה, שבאה לידי ביטוי בדרכים פיזיולוגיות שונות, המבטאות מצב של סכנה כדוגמת: הזעה, תחושת מחנק ויובש בגרון, דופק מואץ וכדומה. ההבדל העיקרי בין חרדה לבין פחד הוא, שפחד נובע מהמצאות במצב מסוכן ואילו חרדה נובעת מהמחשבה על סכנות אפשריות, גם אם אינן קיימות כלל.

המשמעות של חרדה חברתית

חרדה חברתית היא מצב, שבו אדם חווה תחושת חרדה כשהוא נמצא במצבים חברתיים שונים ובעיקר כשמדובר על מצבים חברתיים, בהם מעורבים אנשים רבים וזרים. במצבים אלה, מי שחווה חרדה חברתית מוצא את עצמו בתחושת חוסר אונים שמשתלטת עליו ומתחיל לחוות את אותן תחושות שהזכרנו לעיל. היות שכך, מי סובל מחרדה חברתית ודאי יעדיף להימנע ממצבים חברתיים שגורמים לו להרגיש כך וכתוצאה מכך יפסיד דברים חשובים ומשמעותיים לאורך חייו.

החשיבות של טיפול בחרדה חברתית

אם אמרנו, שמי שסובל מחרדה חברתית יעדיף להימנע ככל שניתן מסיטואציות חברתיות שגורמות לחוות את החרדה, הרי שאותו אדם ודאי יוותר על עבודות מעניינות בגלל שהן דורשות להיות בסיטואציות כאלה, יוותר על זוגיות מאותה הסיבה ואולי אף ממפגשים משפחתיים, במקרים קיצוניים יותר. היות שכך, טיפול בחרדה חברתית הוא בעל חשיבות גבוהה במיוחד ועדיף לעשות זאת מוקדם ככל שניתן, ובעיקר אם מדובר על ילדים.

אפשרויות הטיפול

כיום ישנה מודעות גבוהה יחסית להשלכות של החרדה החברתית וכתוצאה מכך, ישנן אפשרויות שונות של טיפול בחרדה חברתית. על פי רוב, הטיפול לא יינתן במסגרות הרפואיות השונות, אלא רק במסגרות פרטיות ועל ידי מטפלים פרטיים. הטיפולים יכולים להיות מסוגים שונים כמו טיפול פסיכולוגי, קבוצות של מיומנויות חברתיות, טיפולים כדוגמת CBT או NLP, פסיכותרפיה גופנית וכך הלאה.

החשיבות של בחירה נכונה

היות שאפשרויות הטיפול הן רבות ומגוונות חשוב מאוד להבין, שהבחירה בסוג הטיפול הנכון היא חשובה מאוד ויש להשקיע בה את הזמן והמחשבה הדרושים לקבלת ההחלטה הנכונה ביותר עבור המטופל. הכוונה היא לכך, שעליו לבחור את סוג הטיפול שהוא הכי מאמין בו ושהוא הכי מתחבר אליו.

כמו כן, וחשוב לא פחות מבחירת סוג טיפול בחרדה חברתית, הוא בחירה נבונה של המטפל. כמו בכל סוג של טיפול, החיבור בין המטופל לבין המטפל הוא קריטי להצלחת הטיפול ובעיקר כשמדובר על טיפולים בתחום בריאות הנפש. לכן חשוב, גם במקרה זה, להשקיע את כל המשאבים הדרושים למציאת המטפל המתאים ביותר למטופל וכך להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה של הטיפול ולהקטין את משך הזמן שלו.